متن بازاریابی تلفنی

در بازاریابی تلفنی ما به یک متن بازاریابی تلفنی شیوا و مختصر برای معرفی کالا و خدمات خود نیاز داریم.

در بازاریابی تلفنی شما فرصت اندکی برای جلب توجه مشتری دارید و اگر در این فرصت کوتاه نتوانید توجه مشتری را به سمت خود جلب کنید او خسته شده و تلفن را قطع خواهد کرد و تمامی تلاش های شما از دست می رود.

برای شروع متن بازاریابی تلفنی خود باید یک متن آسانسوری کوتاه و جذاب آماده کنیم تا بتوانیم توجه مشتری را در لحظات اولیه به سمت خود جلب کنیم و او به ادامه دادن مکالمه با متمایل ما شود.

این متن آسانسوری در بازاریابی تلفنی در ابتدای متن مکالمه بازاریابی تلفنی با مشتری برای جلب توجه او قرار می گیرد.

متن بازاریابی تلفنی

خیلی از شرکت ها نطق آسانسوری را با نطق فروش اشتباه می گیرند.ما در اینجا در رابطه با اینکه چطور تمام ویژگی ها و مزیت های محصولات خود را در جلسه فروش بیان کنید صحبت نمی کنیم ، چیزی که ما در موردش صحبت می کنیم این است که چطور توجه مخاطب را در یک مکالمه تلفنی جلب کنیم و یک مکالمه را با او آغاز کنیم.

در ابتدا بیاید تعریف متن آسانسوری را بررسی کنیم : یک متن آسانسوری یک مکالمه یا یک یخ شکن است که با جلب توجه مشتری به گفت و گوی عمیق تردر رابطه با آنچه شما انجام می دهید و کالاها و خدمات شما منجر می شود.

در متن مکالمه بازاریابی تلفنی شما به عنوان یک فروشنده باید به این سوال اساسی پاسخ بدهید :

شما برای من چه کاری انجام می دهید؟

برای پاسخ به این سوال باید خودتان را معرفی کنید و به یک مشکلی که وجود دارد اشاره کنید و منافعی که شرکت شما برای مشتری ایجاد می کند، بیان کنید.

یک نطق آسانسوری به طور خلاصه باید به سوالات زیر پاسخ بدهد :

چه کسی،چه چیزی،چه کسانی،چه زمانی و چرا

بیایید تصور کنیم شما یک نماینده فروش بیمه هستید.شما می توانید روی پاسخ های زیر کار کنید:

شما چه کسی هستید؟

پاسخ شما باید این چنین باشد :

ما تامین کننده بیمه عمر هستیم.

شما چه کاری برای مشریان خود انجام می دهید؟

پاسخ این سوال باید شامل منافعی باشد که شما برای مشتریان خود ایجاد می کنید.

مثلا ما به آن ها آرامش خیال و امنیت می دهیم.

مشتریان شما چه کسانی هتند؟

در رابطه با مشتریان ایده ال خود صحبت کنید .

خانواده های دارای بچه های کوچک

در چه زمینه هایی شرکت شما بهتر از رقبای شما می باشد؟

پاسخ این سوال نقاط تمایز شما می باشد.

به عنوان مثال ما بالاترین رتبه خدمات مشتری را در صنعت بیمه داریم.

چرا من باید به خدمات شما علاقه داشته باشم و آن را خریداری کنم؟

شما اینجا مشکلی که محصول شما حل می کند اشاره می کنید.

محصول ما از اینکه خانواده ها دچار مشکلات مالی بشوند جلوگیری میکند.

زمانی که شما اجزای یک متن آسانسوری را آماده کردید شما می توانید آن ها را در یک قالب منسجم و گویا در بیاورید.به طور ایده ال خروجی شما باید بین ۲۵ تا ۳۵ کلمه باشد و بیشتر از ۱۵ ثانیه برای گفتن زمان نبرد.

مثال : شرکت ایکس خدمات بیمه ای ارایه می دهد که به پدر و مادر ها آرامش خاطر می دهد. ما به خوبی از مشتریان خود مراقبت می کنیم و خانواده ها می دانند اگر اتفاقی برای فرزندان آن ها بیافتد تحت حمایت هستند.

سخنرانی های آسانسوری فقط برای فروختن کالا و خدمات نیستند شما می توانید سخنرانی های مشابه ایجاد کنید که در بخش های مختلف زندگی به شما کمک می کند .برای مثال برای بدست آوردن یک شغل می توانید یک متنی آ ماده کنید که روی استعداد ها و موفقیت های شما تمرکز کند.

هدف شما از متن آسانسوری هرچه باشد ،یک متن خوب باعث می شود که مخاطب از شما درخواست کند، بیشتر برای او توضیح دهید.اگر شما متن آسانسوری خود را ارایه دادید و این پاسخ را دریافت کردید ، شما کارتان را به درستی انجام داده اید.

به طور خلاصه برای تهیه یک متن آسانسوری به نکات زیر باید توجه کنیم:

متن مکالمه آسانسوری شما باید جذاب باشد.
متن آسانسوری باید به این سوال همیشگی که شرکت شما چکاری انجام می دهد پاسخ دهد.
متن آسانسوری شما باید خلاصه باشد. ( حداکثر ۱۵ ثانیه ). چرا ما می گوییم نطق آسانسوری برای اینکه بیان آن به اندازه رسیدن آسانسور طول می کشد.
متن آسانسوری باید به زبان ساده و به دور از اصطلاحات پیچیده باشد.
چالش هایی که کالا و خدمات شما برطرف می کند بیان کنید.توضیح دهد. چگونه خدمات شما مشکلات مشتری احتمالی را حل می کند و یا موقعیت او را بهبود می بخشد.برای این کار می توانید در رابطه با برخی از بهترین مشتریان خود فکر کنید.چالش اصلی ان ها چه بوده است؟شما چگونه به آن غلبه کرده اید؟ آن ها چه مزایایی بدست اورده اند؟
در متن آسانسوری برای بازاریابی تلفنی موفق مزیت منحصر به فرد خود را بیان کنید.توضیح دهید چرا ان ها باید از شما خرید کنند و نه از رقیب شما
بیانیه آسانسوری خود را با مخاطب خود هماهنگ کنید.یک نطق برای همه مناسب نیست.


گروه نرم افزاری آفتاب با بيش از 1 سال سابقه در طراحي سايت ها و پورتال هاي اطلاع رساني مجری پروژه هاي بزرگي بوده است و تمام سعی و تلاش گروه نرم افزاری آفتاب بر اين بوده كه براساس متدهاي روز دنيا بروز باشد و اكنون پس از گذشت سالها ، پورتال آفتاب يكی از قدرتمندترين و منحصر به فردترين نرم افزار هاي طراحي سايت و پورتال می باشد.

 

مشهد-خیابان صاحب الزمان-بین صاحب الزمان 1و3
ساعت 8 الی 18
۰۹۱۵۷۰۷۱۰۷۰
تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به آفتاب اپس میباشد. Copyright © 2003-2020 Aftabapps.com- Designed By AFTAB