اشتباهات رایج در بازاریابی تلفنی:
– عدم آگاهی از محصولات و سرویس ها ی شرکت: سعی کنید اطالاعاتتان را از محصولات وسرویس ها بالا ببرید.
– اعلام زودهنگام قیمت ها : اگر به سرعت به مشتریان قیمت بدهید، احتمالا فروش را از دست می دهید. باید بحث قیمت را در قالب مزایایی که برای آنها قائل می شوید، مطرح نمایید.(اشتباهات رایج در بازاریابی تلفنی
–تحمیل در فروش کالا : این کار مشتریان را فراری می دهد.
–ناتوانی در مدیریت زمان: باید بتوانید در مدت ۲ دقیقه، مکالمه و پاسخ به سوالات را به إتمام برسانید.
– پاسخگویی توسط اوپراتور فروش را کاهش خواهد داد.
– عدم آگاهی از نیاز مشتریان: چرا که سبب می شود نتوانید به خوبی آنها را راهنمایی کنید.
– عدم بستن مذاکره: مشتری را رها نکنید از آنها نظرشان را بپرسید و سعی کنید محصولتان را به فروش برسانید.
-پیگیری نکردن مشتریان: سعی کنید پیگیر باشید و دلایل عدم خریدشان را جویا شوید.
اشتباهات رایج در بازاریابی تلفنی
بازاریابی تلفنی یکی از مهمترین و کمهزینهترین روشهای جذب مشتری است.
باید سعی کنید در ساعات اداری تماس بگیرید.
تماس های شخصی را کاهش دهید زیرا وقت شما را تلف خواهند کرد.
برای تماس گرفتن هدف در نظر بگیرید مثلا ۲۰ تماس در یک روز و سعی کنید به هدف خود برسید.
هیچ شماره ای را نادیده نگیرید زیرا ممکن است فروش خوبی را از دست بدهید.
از کارتان لذت ببرید زیرا حس شما به مشتریان انتقال می یابد.
ارسال دیدگاه