تاثیر و اهمیت اینستاگرام

تاثیر و اهمیت اینستاگرام

تاثیر و اهمیت اینستاگرام برای این است که شبکه اجتماعی اینستاگرام یک شبکه اجتماعی پرمخاطب و محبوب در بین کاربران فضای مجازی به شمار می رود.

این شبکه با قابلیت ها و امکانات بروز خود توانسته نظر بسیاری از کسب و کار ها را برای بازاریابی اینترنتی، به خود جلب کند.

و هر بازاریابی که هنوز از آن استفاده نمی کند ، فرصتی بزرگ را از دست داده است.

فرقی نمی کند شما مسئول بازاریابی یک شرکت بزرگ ، یک شرکت کوچک و یا در حال تبلیغات برند اختصاصی خودتان باشید.

بازاریابی اینستاگرام را باید به استراتژی های بازاریابی خود اضافه کنید.

چرا اینستاگرام مهم است؟

اینستاگرام در سطح دنیا کاربران بسیاری دارد و تقریباً یکی از مهم‌ترین و محبوب ترین شبکه‌های اجتماعی محسوب می‌شود .

که امکان تعامل افراد را به شکلی سریع‌تر و موثرتر فراهم آورده است.

تقریبا ۴۴% افرادی که از اینستاگرام استفاده میکنند.

اصلی ترین دلیل خود در استفاده از این شبکه اجتماعی را جستجو کردن برند و محصولات برتر اعلام کرده اند.

اینستاگرام برای بسیاری از صاحبان کسب و کارها از اهمیت بالایی برخوردار است.

چون بسیاری از صاحبان مشاغل به بازاریابی در شبکه های اجتماعی اعتقاد دارند.

زیرا کسانی که از اهمیت و تاثیر گذاری این شبکه در بازاریابی شبکه های اجتماعی اطلاعات کافی و مفید داشته باشند.

میدانند که فعالیت در این شبکه همانند ویترینی است که کسب و کار آنها را در فضای آنلاین که روزانه کاربران زیادی در آن فعال هستند.

از کار و فعالیت آنها باخبر و آگاه میشوند.

آماری از شبکه اجتماعی اینستاگرام(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

آماری از شبکه اجتماعی اینستاگرام (تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

۱۱ دلیل اصلی تاثیر و اهمیت اینستاگرام برای بازاریابی برندتان ؟

۱-اینستاگرام مرکز قصه گویی است

مردم داستان ها را دوست دارند. ما با افسانه رشد می کنیم و دنبال پیچ و خم های اخبار افراد مشهور هستیم و بعضا در آن غرق می شویم.

داستان ها به سادگی بخشی از زندگی انسان ها هستند و اینستاگرام مرکز داستان های روزانه است.

از منظر تجاری ، گفتن یک داستان جالب یک راه عالی برای ایجاد ارتباط عاطفی با مخاطبان شما است.

ایجاد محتوای بصری بهترین راه برای رسیدن به مخاطب و ایجاد ارتباط با مشتریان بالقوه است.

یک مشتری بجای رویکردی محصول محور ، می تواند به صورت طولانی مدت هدف بازاریابی شما باشد.

با در نظر گرفتن این اصل ، مهم است که شما در اینستاگرام بر روی عواطف و علایق افراد تمرکز کنید.

و فقط در تفکر تبلیغ محصول خود نباشید.

۲-محتوای بصری برای بازاریابی شما ضروری است

عکس بیشترین جذابیت را در وب دارد و پست های عکس محصور ، ۶۵۰ درصد بیشتر نسبت به پست های متنی تعامل ایجاد می کنند.

به همین دلیل اینستاگرام یک پلتفرم عالی برای درگیر کردم طرفداران شما است و آنها را برای ماندن و بازگشت بیشتر آماده می کند.

با استفاده از تصاویر در اینستاگرام می توانید نظرات مشتریانتان را به راحتی متوجه شوید و برای محصولات آینده برنامه ریزی دقیق تری داشته باشید.

۳-شما از طریق بازاریابی اینستاگرام می توانید به افراد زیادی دسترسی داشته باشید.

اینستاگرام با بیش از ۷۰۰ میلیون کاربر ماهانه ، مخاطبان بسیاری را به شما ارائه می دهد.

در زمان ارسال پست در اینستاگرام ، هشتگ ها بهترین راه برای ارائه محتوا به افراد خواهان آن محتوا است.

همچنین شما می توانید برای تبلیغات اینستاگرام خود بودجه ای را اختصاص دهید تا نتیجه ای بهتر را دریافت کنید.

۴-فرصتی عالی برای ارتباط با جامعه در اختیار شما است.

اینستاگرام در واقع دارای بیشترین مشارکت در میان تمام شبکه های اجتماعی است.

در حقیقت تعامل افراد با یک نام تجاری در اینستاگرام بالاتر از سایر پلتفرم ها است.

که نشان دهنده این است که اینستاگرام محلی مناسب تر از سایر شبکه های اجتماعی برای اشتراک گذاری محتوای تجاری است.

برای شروع و ایجاد تعامل ، افرادی را در مورد کسب و کارتان صجبت می کنند فالو کنید.

می توانید پیدا کردن این افراد را به های فالوور بسپارید تا به صورت هدفمند افراد علاقه مند به کسب و کار شما را برایتان جذب کند.

و پروسه افزایش فالوور اینستاگرام را برایتان ساده تر کند.

شما همچنین می توانید با استفاده از هشتگ ها ، صحبت های خود را شروع کنید و به افرادی که علاقه به موضوع شما دارند بپیوندید.

توجه داشته باشید که تنها جذب افراد برای شما کارساز نخواهد بود و شما باید بتوانید با آنها ارتباط برقرار کنید.

برای ایجا د این ارتباط نیز می توانید از ربات اینستاگرام های فالوور استفاده کنید

و با ارسال دایرکت اتوماتیک و استفاده از سیستم لایک اتوماتیک با کاربرانتان که مشتریان آینده شما هستند در تعامل باشید.

توجه داشته باشید که تعامل با کاربر به شکل صحیح مهمترین اصل در بازاریابی اینستاگرام است

و تعامل صحیح تبدیل به فروش واقعی و مشتری وفادار می شود.

استفاده طلایی اینستاگرام(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

استفاده طلایی اینستاگرام(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

۵-استفاده طلایی از بازخوردها

شما به عنوان یک بازاریاب هوشمند حتما نظراتی که در مورد برندتان داده می شود را پیگیری می کنید و رقبایتان را نیز بررسی می کنید.

اما می دانید در اینستاگرام رقبایتان چه می کنند و در مورد برند شما چه می گویند ؟

چه شما بخواهید و چه نخواهید ، برند شما در اینستاگرام حضور دارد.

مردم همچنان در مورد محصولات نظر می دهند رقبایتان نیز در مورد شما صحبت می کنند.

شما نباید این بازخوردها را نادیده بگیرید. ضروری است که شما در این فضا حضور داشته باشید.

و با مشتریان خود و خریداران محصولاتتان در ارتباط باشید و رقبایتان را از حضور خود آگاه کنید.

یکی از اهمیت های بازاریابی اینستاگرام ، توجه به بازخوردها و پاسخ به نظراتی است که در مورد برند شما و محصولاتتان داده می شود.

۶-راهی مناسب برای بررسی رقبا(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

شما ممکن است تا کنون بازاریابی ایسنتاگرام را انجام نداده باشید اما این در مورد رقبای شما صادق نخواهد بود.

از اینستاگرام برای پیگیری رقبای خود استفاده کنید. بررسی کنید که چگونه با مشتریان خود ارتباط برقرار می کنند و نحوه تبلیغاتشان چگونه است.

البته شما می توانید از های فالوور خرید فالوور هدفمند را انجام دهید و خیال خود از جذب افراد راحت کنید.

و تنها به فکر ایجاد محتوای مناسب و تعامل با کاربران باشید.

برای ایجاد تعامل و محتوا نیز رقبا می توانند به شما دید بسیار مناسبی دهند.

بررسی کنید که آیا آنها مسابقه ای برگزار می کنند یا استراتژی خاصی در بازاریابی اینستاگرامی خود به کار می برند.

اینکار به شما دید مناسبی در پیشبرد اهدافتان در اینستاگرام خواهد داد.

۷-می تواند هر اندازه که بخواهید کسب و کارتان را رشد دهد.

(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

باید بدانید کسب و کار در دنیای واقعی محدودیت هایی دارد.

در واقع موقعیت جغرافیایی و محدودیت ارتباط با مشتریان، تعطیلی کسب و کار در شب ها و … می تواند.

سبب شود رشد کسب و کارتان در یک مقطع متوقف شود اما اینستاگرام برای شما شرایطی متفاوت ایجاد می کند.

در واقع شما می توانید محدودیت های یاد شده را با همراهی اینستاگرام پشت سر بگذارید.

به این نحو که هم در تمامی ساعات شبانه روز مشتریان را کنار خود داشته باشید.

و هم بدون توجه به موقعیت مکانی و جغرافیایی از سراسر دنیا افرادی را به سوی کسب و کارتان جلب نمایید.

این امر اهمیت اینستاگرام بری کسب و کار شما را دو چندان می کند.

۸-کسب و کار مستقیم در اینستاگرام .

(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

اینستاگرام در طول سال ها تکامل یافته است و در حال حاضر تاکید بیشتری بر ایجاد پول از طریق تبلیغ محصول دارد.

آخرین برنامه پست ها shoppable نامیده می شود.

و اجازه می دهد تا کسب و کارها برای اضافه کردن برچسب ها به محصولات در عکس ها، خود را با لینک هایی که شامل توضیحات محصول، قیمت و توانایی “فروشگاه در حال حاضر”، که منجر به ایجاد یک فروشگاه آنلاین می شود، معرفی کنند.

با استفاده از این سرویس جدید، کسب و کار برای جذب فروش واقعی از سایت راحتتر انجام می شود .

و ۷۲ درصد از کاربران که به بخش خرید محصولات از طریق شبکه های اجتماعی دسترسی دارند، امکان خرید از شما را به دست می آورند.

۹- با خلاقیت، کاربران اینستاگران را جذب کنید

(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

شما همواره می توانید با استفاده از خلاقیت، به شکل مداوم مشتریان جدیدی را به سوی خود جذب کرده و طرفدارهای بیشتری به دست آورید.

این که شما مدام برای کاربران برنامه ای جدید داشته باشید نشان می دهد که نام تجاری شما دارای شخصیت است.

و شما آن را جدی گرفته و برای رشد و توسعه اش تلاش می کنید.

۱۰- تشویق کاربران جهت حضور سایت

(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

یکی از مهمترین مواردی که باید به آن اشاره کنیم آن است که شما می توانید از طریق پیج اینستاگرامتان، سایت خود را نیز توسعه ببخشید .

به این شکل که اینستاگرام به شما کمک می کند.

تا با قرار دادن لینک سایت خود، کاربران بسیاری را به سوی سایت هدایت کرده و با افزایش بازدید سایت خود مواجه شوید.

۱۱- هشتگ می تواند شما را بیش از پیش معرفی کند

یکی از مواردی که به عنوان اهرم می تواند در کنار شما قرار بگیرد.

آن است که شما با گذاشتن هشتگ بیشتر از رقبایتان به چشم مشتریان بیایید و کسب و کار خود را معرفی نمایید.

اما هشتگ چیست؟

هشتگ کلمات کلیدی هستند که به کاربران می گویند درون پست منتشر شده از سوی شما چه چیزی می گذرد.

به طور مثال شما دارای کسب و کاری در حوزه مد هستید، در این صورت می توانید کلمات کلیدی که تصور می کنید.

کاربران آنها را سرچ می کنند به عنوان هشتگ در پست خود قرار داده و به آنها اعلام کنید که شما نیز در این کسب و کار فعالیت دارید.

این کلمات کلیدی در حوزه مد می تواند کلماتی چون #مد ، #سالن ، #آرایش ، #زیبایی و… باشد.

چند نکته برای بازاریابی در اینستاگرام(تاثیر و اهمیت اینستاگرام)

۱- از استوری اینستاگرام برای به نمایش گذاشتن پشت پرده و شخصیت‌های تهیه محتوا برای برندتان استفاده کنید.

۲- در بارگذاری پست‌های اینستاگرام از یک رنگ و استایل مشخص پیروی کنید تا هویت برند خود را به تصویر بکشید.

۳-استفاده بیش از حد از هشتگ‌ها می‌تواند تأثیر منفی بر جایگاه برند شما در ذهن مخاطبین داشته باشد.

۴- برگزاری مسابقات اینستاگرامی ایده مناسبی برای جلب مشارکت مخاطبین است.

۵- با دنبال کردن هشتگ‌های مورد استفاده رقبا، فعالیت‌های بازاریابی آن‌ها در اینستاگرام را رصد کنید.

نتیجه:

پس شروع کنید ! پیج اینستاگرام خود را ایجاد کنید.

و یک استراتژی خوب برای جذب کاربر ، نحوه ارسال پست و روش های تعامل با کاربرانتان ایجاد کنید و پیش بروید.

و شروع به فالوور گرفتن کنید.


ارسال دیدگاه

گروه نرم افزاری آفتاب با بيش از 1 سال سابقه در طراحي سايت ها و پورتال هاي اطلاع رساني مجری پروژه هاي بزرگي بوده است و تمام سعی و تلاش گروه نرم افزاری آفتاب بر اين بوده كه براساس متدهاي روز دنيا بروز باشد و اكنون پس از گذشت سالها ، پورتال آفتاب يكی از قدرتمندترين و منحصر به فردترين نرم افزار هاي طراحي سايت و پورتال می باشد.

 

مشهد-خیابان صاحب الزمان-بین صاحب الزمان 1و3
ساعت 8 الی 18
۰۹۱۵۷۰۷۱۰۷۰
تمام حقوق مادی و معنوی سایت متعلق به آفتاب اپس میباشد. Copyright © 2003-2020 Aftabapps.com- Designed By AFTAB