الگوریتم اینستاگرام – به احتمال زیاد در طی ماههای گذشته متوجه افت قابل توجهی در میانگین بازدید از پستها، تعامل مخاطبین و تعداد فالوئرهای جدید شدهاید؛ دلیلش الگوریتم اینستاگرام و تغییرات آن است. با توجه به آپدیت جدید اینستاگرام «پستهای جدید شما تنها به ۱۰ درصد از فالوئرها نشان داده میشود»
تا همین چند وقت اخیر، هر زمان که اینستاگرام، الگوریتم جدیدی ارائه میکرد، اولین چیزی که به ذهن میرسید این بود که با چه ترفند اینستاگرام ییج رو به رشدی داشته باشیم؟ و یا عدهای درباره اینستاگرام نظرات منفی داده و با گله مندی از ترتیب پست های اینستاگرام خبر از پیدا کردن اپلیکیشن جایگزین میدادند. با این وجود، تصمیم گرفتیم تحقیقات کنیم و تفکر پشت این تغییرات در الگوریتم اینستاگرام را بفهمیم. این دلایلی است که ما به آنها رسیدیم:
همانگونه که کسب درآمد از instagram برای همه فراهم است، اینستاگرام نیز به منظور سود بیشتر درحال بهینه سازی الگوریتم جدید خود است.
درآمد اینستاگرام از کجاست؟ تبلیغات ؟ بله اما این چیزی نیست که آنها را راضی کند.
اینستاگرام به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ باید پیوسته امکاناتی را فراهم کند که باعث استفاده بیشتر کاربران از این اپلیکیشن شود.
در نتیجه اینستاگرام اکانتهایی را دوست دارد که تعاملات بالاتری با فالوورها دارند.
پس اگر میخواهید اکسپلور اینستاگرام را فتح کنید، در سرچ اینستاگرام اول باشید و لایک بالایی بگیرید.
باید طوری رفتار کنید که اینستاگرام دوست داشته باشید: شما باید مخاطب را سرگرم کنید!
اینجا به سادهترین راهها برای اینکه مخاطبین خود را در تعامل نگه دارید اشاره میکنیم:
– به اشتراک گذاری روزمره عکسها و ویدیوها
– استفاده از قابلیت استوری یا داستانواره و امکانات متنوع آن مثل نظرسنجی، پرسش و پاسخ و…
– استفاده ار قابلیت لایو یا پخش زنده اینستاگرام
IGTV-
– پاسخگویی به دایرکت مسیجها
– پاسخگویی به کامنتها
شما تمام این کارها را انجام میدهید و این عالی است! اما شاید بپرسید روزانه چند استوری؟ هفته ای چند پست اینستاگرام؟
واقعیت این است که هرچه شما زمان بیشتری در اینستاگرام بگذرانید تا کاربران را در تعامل نگه دارید، الگوریتم جدید اینستاگرام شما را بیشتر دوست خواهد داشت.
این بدین معنی است که شما باید بیشتر آیتمهای فهرست شده در بالا را هر روز انجام دهید.
عکس و ویدیو پست کنید، استوریهای روزانه به اشتراک بگذارید.
live بگذارید، حتی برای ۲ دقیقه! به مسیجهای دایرکت خود تا جای ممکن سریع پاسخ دهید.
و کامنتها را بیجواب نگذارید. اگر این کارها را به صورت روزانه انجام ندهید، شاهد رشد پیج نخواهید بود و مورد خشم الگوریتم اینستاگرام قرار میگیرید.
حالا شما منطق این الگوریتم جدید و آن چیزی که اینستاگرام به عنوان کاربر از شما انتظار دارد.
را متوجه میشوید، ترفند خاصی وجود ندارد اما اجازه دهید تا تاکتیکهای ویژهای که میتوانید.
برای رشد اینستاگرام مارکتینگ خود و غلبه بر این الگوریتم استفاده کنید بازگو کنیم.
همهچیز مرتبط با محتواست. اگر مخاطبان شما بهطور معمول پستهای شما را میپسندند.
کامنت میگذارند، ذخیره میکنند یا استوریهای شما را بهطور مرتب میبینند؛
احتمال اینکه پستهای شما به آنها نشان داده شود بیشتر میشود.
با ایجاد یک داستان منسجم در صفحهی اینستاگرامتان بینندههای گذری را به فالوئرهای همیشگی و با نرخ تعامل بالا تبدیل کنید.
میتوانید از یک layout برای اینستاگرام خود شروع کنید. نحوه قرارگیری پستهای مختلف در کنار هم باعث ایجاد نمای کلی پیج شما شده و این اولین چیزی است که مخاطب خواهد دید.
وقتی شما مطلبی را به اشتراک میگذارید، تعاملات و کامنتهایی که در ۶۰ دقیقهی اول دریافت میکنید.
باعث رشد بازدید صفحهی شما میشود.
الگوریتم اینستاگرام مدت زمان صرف شده برای بازدید از پستها را بهعنوان عاملی برای محبوبیت شما استفاده میکند.
اگر محتوای شما به گونهای باشد که افراد بیشتری بر روی آن توقف کنند، آن را بخوانند یا گزینهی”بیشتر” را بزنند .
بدین معنیست که زمان سپریشده بر روی پست بیشتر میشود. پس بر روی محتوایهای خود وقت و انرژی بیشتری بگذارید.
زمان ارسال پست تاثیر مستقیم در میزان مشارکت اولیه دارد.
کپشن پستها، هشتگها، لوکیشن و … را برای ۲۴ ساعت ادیت نکنید.
شاید در بعضی از صفحات پربازدید دیده باشید، در کپشنها اشتباه مفهومی یا غلط املایی وجود دارد.
ولی به جای ویرایش کردن در کامنت اول آن را تصحیح میکنند و یا بعد از ۲۴ ساعت پست را ویرایش میکنند.
همانطور که اشاره کردیم، الگوریتم اینستاگرام، پست منتشر شده شما را فقط به ۱۰٪ از مخاطبین شما نشان میدهد.
این کار نرخ مشارکت اولیه پست شما را تعیین میکند.
بر اساس همین امتیاز، رتبهی پست شما در اینستاگرام بهدست میآید.
حال اگر تغییری در کپشن ایجاد شود، الگوریتم اینستاگرام متوجه تغییرات ایجاد شده میشود و نرخ مشارکت پست را reset کرده و دوباره اندازه گیری میکند.
ولی پست شما مجددا برای افرادی که آن را دیدهاند، نمایش داده نمیشود و احتمالا نرخ مشارکت کمتری کسب میکند.
پست را پاک نکنید و دوباره پست کنید! به همان دلیلی که بالا گفتیم! انتشار دوباره باعث کم شدن نرخ مشارکت و تعاملات میشود.
میتوانید تا ۳۰ هشتگ در یک پست استفاده کنید اما این کار میتواند اسپم تلقی شود.
اگر اینستاگرام گمان کند اسپم هستید، ممکن است شما را کمتر در دسترس قرار دهد.
الگوریتم اینستاگرام همیشه حساسیت خاصی برروی هشتگها داشته است.
با استفاده از هشتگهای خاص و مرتبط تعامل صفحهی خود را بالا ببرید. همچنین استفاده از پنج یا ده هشتگ خاص و منحصربه فرد بهتر از استفاده از ۳۰ هشتگ عادی و معمول است.
از قابلیتهای جدید اینستاگرام دنبال کردن هشتگهاست؛
به این معنی که بهجای اینکه مخاطب در صحفهی شما با اسکرول کردن به محتوای خاصی دسترسی پیدا کند.
با دنبال کردن هشتگ به راحتی میتواند به محتوای مورد نظر دسترسی پیدا کند.
بارها و بارها از هشتگهای تکراری استفاده نکنید.
هشتگها را تغییر دهید! وگرنه به نظر میرسد شما ربات هستید و این یعنی اسپم!
و نتیجه اش دسترسی و نمایش کمتر به مخاطبین است. شاید حتی shadowban شوید.
لذا در تعیین و انتخاب هشتگ صبر و حوصله به خرج دهید تا هم مخاطب جذب شود.
و هم اینکه پست شما بهواسطهی هشتگ در لیست پستهای اسپم اینستاگرام قرار نگیرد.
هشتگهای خود را در کپشن بنویسید! به یاد داشته باشید بر اساس الگوریتم اینستاگرام که هشتگهایی که در قسمت کامنت قرار میدهید.
در دراز مدت جز نتایج جستوجو قرار نمیگیرد .
برای همین تا حد امکان هشتگها را در درون کپشن قرار دهید.
بیشتر پست بگذارید تا فالوور بیشتری جذب کنید.
به نظر انتخاب خطرناکی است! اگر اینستاگرام محتوای شما را فقط به ۱۰ درصد مخاطبین نشان دهد،
خطر میکنید و تعامل کمتری بر روی محتوایی که برای خلق آن بسیار زحمت کشیدهاید به وجود میآید.
اما دلیل اینکه باید پست بیشتری به اشتراک بگذارید، این است که وقتی محتوای بیشتری تولید میکنید،
روزانه با درصد بیشتری از مخاطبین تعامل برقرار میکنید.
مثلا اگر در روز ۲ پست به اشتراک بگذاریم، بهجای ۱۰٪ با ۲۰٪ از مخاطبانمان در تعامل خواهیم بود،
وقتی افراد بیشتری پستهای شما را ببینند، مخاطبین بیشتری با شما تعامل برقرار خواهند کرد،
وقتی مخاطبین درگیر شوند و در اپلیکیشن زمان بیشتری سپری کنند، اینستاگرام متوجه میشود.
و اکانت شما را با دیگر اکانتها به اشتراک میگذارد، بنابراین شانس دریافت فالوئر افزایش مییابد.
برای تعامل بهتر کمتر پست بگذارید.
بالا به این اشاره کردیم که تعداد بیشتری پست به اشتراگ بگذارید،
اما با توجه به تجربهی ما، وقتی کمتر پست بگذارید، بازدید (reach) نهایی و منحصر پست بیشتر است.
دلیلش این است که پست شما زمان بیشتری برای به نمایش داده شدن دارد.
به خاطر الگوریتم جدید اینستاگرام، دیگر فید (feed) ما به ترتیب معکوس زمانی نیست،
اما بر اساس چیزی است که اینستاگرام فکر میکند مخاطبین میخواهند ببینند.
وقتی مردم شما را دنبال میکنند، اینستاگرام میفهمد که آنها دوست دارند محتوای شما را ببینند.
بنابراین حتی اگر اینستاگرام پستهای شما را به اکثریت فالوئرهای شما نشان ندهد،
ممکن است توسط الگوریتم انتخاب شود و بعدا بر روی فید مخاطبین شما به نمایش داده شود.
پس سعی کنید یک یا دو روز قبل از پست جدید صبر کنید.
یکی از بهترین راهها برای تعامل با مخاطب استوری یا داستانوارهی اینستاگرام است.
در الگوریتم جدید بعید نیست که استوری اینستاگرام بهعنوان بخشی ضروری از استراتژی بازاریابی اینستاگرام تبدیل شود.
استوری مانند موارد قبل بر روی الگوریتم اینستاگرام تاثیر میگذارد.
نزدیک بودن استوریهای اینستاگرامی به ابتدای صف استوریها در صفحهی مخاطب به معنی تعامل بالای مخاطب با بخش استوریهای شماست.
همچنین هرچه تعامل مخاطب با استوریهای شما بیشتر باشد؛
امکان اینکه پستهای شما به آن مخاطب نشان داده شوند بیشتر میشود.
یکی دیگر از راههای فوقالعاده برای تعامل با مخاطب پخش زندهی اینستاگرام است.
پخش زندهی اینستاگرام جزئی از استوری یا داستانوارهی صفحهی شماست.
هیچکس انتظار بالایی از کیفیت پخش زنده ندارد بلکه مخاطب انتظار دارد.
تا بیشتر با واقعیت زندگی شما یا برند شما آشنا شود و مستقیماً با شما در ارتباط باشد.
الگوریتم اینستاگرام نه تنها به میزان تعامل با پست بلکه به مدت زمانی که طول میکشد.
تا پست موجب تعامل با مخاطب شود نیز توجه میکند.
اگر یک پست زمانی که بیشتر فالوئرهای شما آنلاین هستند گذاشته شود شما شانس بیشتری برای لایک گرفتن دارید.
برای افزایش سطح تعامل، پستهای خود را برای زمانی که بیشترین مخاطب فعال در محیط اینستاگرام حضور دارند برنامه ریزی کنید.
بخش اکسپلور اینستاگرام تشکیل شده از پستهای افرادیست که شما آنها را دنبال میکنید.
و افرادی که آنها را دنبال نمیکنید. الگوریتم اینستاگرام بر طبق علاقهمندی شما از روی هشتگها، کسانی که دنبال میکنید،
پستهایی که لایک میکنید و جستجوهای شما این افراد را انتخاب میکند.
حال اینستاگرام ویژگی جدیدی را اضافه کردهاست و آن این است که پستهای افراد غریبه که شما آنها را دنبال نمیکنید.
را در قسمت تایم لاین نشان میدهد تا عکسالعمل شما را بسنجد.
واقعیت غمانگیز این است که اگر شما یک مقصد محبوب را انتخاب کنید(تگ کنید) اینستاگرام پست شما را به افراد بیشتری نشان خواهد داد.
بعضی از اینها شامل، سنتورینی، ونیز، بارسلونا و پاریس میباشد.
اساسا هر مکانی که توریستهای زیادی را جذب میکند ترند است.
بنابراین اگر شما این پست وبلاگی را برای افزایش فالوئر و داشتن تعاملات بهتر میخوانید،
یک راه حل آسان رفتن به مکانهای محبوب و تولید محتوا در آنجاست.
نکته: توصیه نمیکنیم عکسهایی که در پاریس گرفته نشدهاند را با لوکیشن پاریس تگ کنید.
اینستاگرام یک نرم افزار شناسایی دارد، بنابراین شما نمیتوانید آنها را فریب دهید.
راههای دیگری که میتوانید نظر مساعد اینستاگرام را به دست آورید.
استفاده از آخرین ویژگیهایی از قبیل هایلایت استوریها، هشتگها و نظرسنجیهای استوری است.
هربار که شما از این ویژگیهای جدید استفاده میکنید، اینستاگرام علاقهی شما را به استفاده از اپلیکیشن میبیند،
و با نشان دادن بیشتر محتوای شما به فالوئرها از شما قدردانی میکند.
بنابراین شروع کنید. هشتگهای مناسب بگذارید، از IGTV استفاده کنید، از قابلیتهای استوری استفاده کنید
تا مخاطبین را تشویق به تعامل کنید، استوریهای خود را به طور مرتب هایلایت کنید .
تا فالوئرهای قدیم و جدید شما همزمان بتوانند با شما و هر آنچه در زندگی شما میگذرد، ارتباط برقرار کنند.
اگر استوریهای شما از نظر بصری جذاب باشد، عنوان مناسبی داشته باشد، داستانی را بگویند.
و به هم مرتبط باشند، بیشتر باعث میشود تا دیدن و دنبال کردن استوریها برای افراد جذاب باشد.
هرچند الگوریتم اینستاگرام مکررا در حال تغییر است، اما با اطلاعات درست از طریقهی کارکرد آن میتوان بر آن غلبه کرد.
به قسمت تجزیه و تحلیل اینستاگرام دقت کنید و ببینید که چه روندی و چه چیزی برای شما بهتر کار میکند.
و چهچیزی کار نمیکند و بر طبق آن استراتژی اینستاگرام مارکتینگ خود را بچینید.
بسیاری از تغییرات اینستاگرام دیگر در بلاگ و صفحه ی اینستاگرام اعلام نمیشود.
و تنها در قسمت help center این اپلیکیشن نوشته میشود.
پس به روز باشید و از تغییرات اطلاع کسب کنید تا شانس غلبه بر الگوریتم اینستاگرام را داشته باشید.
از آنجا که پستهای شما فقط به یک بخش از مخاطبین شما نمایش داده میشود،
از همیشه مهمتر است که به مخاطبین خود دلیلی برای فالو کردن بدهید.
اکنون اینفلوئنسرها باید محتوای خیلی خوب خلق کنند و به اشتراک بگذارند، تا برای مخاطبین در دسترس قرار بگیرد.
وقت آن رسیده که بیشتر بر روی ایجاد یک حس اجتماعی تمرکز کنیم!
پایانی بر اینفلوئنسرهای ساکت و شروعی برای اینفلوئنسرهای جدیدی که بیشتر تعامل میکنند.
اگر شما میخواهید با مخاطبین بیشتری ارتباط برقرار کنید و یک جامعه ایجاد کنید،
پس باید در ایجاد و توسعه روابط واقعی کوشا باشید. برای مثال زمانی که شخصی نظرات عمیقی در مورد پست شما منتشر میکند،
سعی کنید با سوال پاسخ دهید. با انجام این کار ممکن است در مورد مخاطبینتان بیشتر یاد بگیرید.
و درگیری مخاطبین را افزایش دهید.
اگر کسی برای شما دایرکت مسیج فرستاد، مهربان باشید و یک پاسخ واقعی ارسال کنید.
فقط کافیست تا شخصی حقیقی باشید.
اساسا الگوریتم اینستاگرام باعث تشویق (و یا شاید اجبار) برای بیشتر معتبر بودن و یا شخصی بودن میشود.
بنابراین نگران اعداد نباشید و برروی ساخت روابط حقیقی با مخاطبین خود تمرکز کنید
ارسال دیدگاه